Rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu

Wydział/Jednostka prowadząca

Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu

Wymagane dokumenty

1. Wniosek zawierający nazwę Wnioskodawcy, miejsce zmian organizacji ruchu, czas realizacji (od - do), nazwę Wykonawcy, nazwisko i podpis Projektanta,
2. Projekt czasowej lub stałej organizacji ruchu sporządza się w dwóch egzemplarzach i powinien zawierać:

   1) plan orientacyjny w skali od 1 : 10 000 do 1 : 25 000 z zaznaczeniem miejsc na drodze, których projekt dotyczy;

   2) plan sytuacyjny w skali 1 : 500 lub 1 : 1000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1 :2000 lub szkic bez skali) zawierający:

   a) lokalizacje istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,

   b) parametry geometrii drogi;

   3) program sygnalizacji i obliczenie przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizacje świetlną;

   4) zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementy mające wpływ na ruch drogowy;

   5) Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;

   6) przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;

   7) nazwisko i podpis projektanta.

3. W przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, organ zarządzający ruchem może dopuścić do wprowadzenia zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego zawierającego:

   1) opis techniczny zawierający charakterystykę robót;

   2) powtarzalny schemat umieszczenia na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;

   3) sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających lub wykonujących roboty lub czynności na drodze; w szczególności dotyczy to robót i czynności przesuwających się wzdłuż drogi.

4. Do projektu powinny być dołączone opinie:

   1) Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu - dla dróg powiatowych

5. Projekt należy złożyć w 6 egzemplarzach, w celu przekazania go na opiniowanie do Zespołu Opiniowania Projektów, w którego skład wchodzą przedstawiciele: ZDM, ZTM, PIM, MPK Sp. z o.o., SMMP.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miasta Poznania

Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu

pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań

Opłaty

Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

Do 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do 60 dni.

Do powyższych terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy wnioskodawcy (klienta) albo z przyczyn niezależnych od organu.

Projekt zostaje zatwierdzony, odesłany w celu wprowadzenia poprawek lub odrzucony.

Podstawa prawna

  • art. 10 ust. ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem

Tryb odwoławczy

W sprawie nie przysługuje stronie odwołanie.

Inne informacje

PROJEKT ORGANIZACJI RUCHU MOŻE PRZEDSTAWIĆ DO ZATWIERDZENIA:

  • zarząd drogi,
  • organ zarządzający ruchem,
  • inwestor lub kolejowe jednostki administracyjne, jednostki realizujące roboty w pasie drogowym, organizacje turystyczne,
  • osoba realizująca zamówienie dla w/w jednostek.

WYMAGANIA TECHNICZNE PROJEKTU ORGANIZACJI RUCHU

Projekt organizacji ruchu powinien być wykonany czytelnie i dokładnie. Zwiększenie czytelności projektu należy uzyskać w szczególności poprzez:

  • właściwe oznaczenie projektowanych i istniejących znaków drogowych (oznakowanie istniejące należy oznaczyć kolorem czarnym lub szarym, oznakowanie projektowane należy oznaczyć kolorem rzeczywistym dla danego znaku drogowego; symbole graficzne znaków powinny być zgodne z rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych),
  • oznaczenie rodzaju zastosowanego oznakowania poziomego,
  • oznaczenie głównych kierunków geograficznych,
  • uwidocznienie geometrii skrzyżowania (obrys krawędzi jezdni), co w szczególności dotyczy projektów wykonanych na mapach zasadniczych,
  • podpisanie nazw ulic,
  • przedstawienie zbiorczej mapy objazdów,
  • stosowanie oznaczeń zgodnych z instrukcją obliczania przepustowości skrzyżowań GDDKiA (w przypadku obliczeń przepustowości),
  • wykreślenie przejezdności skrzyżowania, co w szczególności dotyczy skrzyżowań o ruchu okrężnym.

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego  w związku z ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, którym jest wydanie na wniosek zaświadczenia o potwierdzeniu faktów lub stanu prawnego.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
    a) dostępu do swoich danych osobowych,
    b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
    c) żądania usunięcia danych, gdy:
        - dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
        - dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
    d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
        - osoby te kwestionują prawidłowość danych,
        - przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
        - Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym, a odmowa ich podania uniemożliwia rozpatrzenie wniosku o wydanie zaświadczenia.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Łukasz Dondajewski
Data wytworzenia informacji: 2024-04-10 00:00
Opis zmian: literówki (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marek Nowocień
Data i godzina publikacji: 2024-04-10 14:01